SEO u Joomli

 

Prije svega zahvaljujem se urednicima joomla.ba portala da su me pozvali da pisem za ovaj portal, a posebno im cestitam na casti da jedan od Joomla dana bude odrzan u BiH. Jako se radujem tom dogadjaju, u nadi da cu upoznati jako mnogo BH open source entuzijazista i strucnjaka.

Da bi znali ko vam pise na ovu temu, predlazem da odete na moj website www.seo.ba i tamo se informisete, a ukratko vam mogu reci da radim SEO vec od davne 2002. godine, a trenutno sam SEO Senior Manager u njemackoj firmi Netshake GmbH. Radim SEO za velike njemacke firme.

 

 

 

SEO osnove

Optimizacija za pretrazivace je jako opsirna tema i na ranking u Google-u utice preko 200 faktora, a svaki mjesec im se pridruzi jos po koji. Tako da je nemoguce ugurati u jedan clanak sve te faktore i dati primjere kako bi to trebalo uraditi. Ipak, moramo iz nekog ugla krenuti pa cu ovaj put predstaviti stvari koje su nuzne da bi se ostvarila jedna jako dobra osnova za dobar ranking. Ukratko, ranking faktori se djele na onpage i offpage faktore. Onpage faktori su oni faktori koji se nalaze na vasoj stranici i vasem serveru tj. Na koje mozete jedino vi uticati. Dok offpage faktori su faktori koji dolaze sa vana, a tu se prije svega misli na linkove sa drugih stranica na vasu stranicu.

Naravno, ovdje cemo samo govoriti o onpage faktorima i kako ih u Joomli na najbolji nacin nastimati.

SEO podloga za Joomlu

Da bi Google mogao da cita vas sadrzaj, jako je bitno da vam glavni meni ne bude u Flashu ili JavaScriptu. Najbolje je cisto HTML/CSS rjesenje, jer raditi SEO za podstranice do kojih Google ne moze ni doci, nema smisla. Ukoliko imate vise od 100 podstranica, predlazem vam da ugradite neku komponentu za automatsko kreiranje XML sitemapa, koji trebate prijaviti u Google Webmaster Centrali (GWC). Tako ce vase podstranice biti brze i cesce dodavane u Google indeks, pogotovo ako imate website koji dnevno izbaciva mnogo novog sadrzaja.

Nakon sto ste rijesili navigaciju, bitno je da svaka vasa podstranica ima samo jedan H1 tag, koji je jednak ili jako slican vasem Title tagu. To mozete provjeriti ako provjerite source code vase podstranice i koristeci pretragu iznadjete sve H1 koje imate. Moguce je da i nemate uopste H1. Naravno svaka podstranica treba da ima unikatan H1 tag, a ne da je na svakoj podstranici isti. Ovisno o template-u implementacija ovog koraka moze biti laksa ili teza. Bitno je da pronadjete mjesto na kojem se prikazuje vas naslov, te editirate taj tag u H1. Posto se u Joomli automatski generise Title tag na osnovu naslova, rijesili ste automatski zadatak da vam H1 i Title tag budu isti.

Druge heading oznake kao H2 i H3,mozete koristiti koliko hocete u sadrzaju, ali izbjegavajte koristenje headinga za naslove modula i slicno, nego iskljucljivo za sadrzaj.

Kada ste to uradili, potrebno je napraviti SEO ljubazni (friendly) URL. Ovisno od komponenti koje koristite, trebat ce vam neka od mnogih SEO komponenti koja je kompatibilna sa vasim komponentama. Tako recimo sef404 vam moze pomoci izrazito dobro, ukoliko ne koristite Joomfish, ali ako njega koristite morat cete razmisliti o ArtioSEF ili slicnoj komponenti. Pretrazite bazu komponenata za rijecju „SEF“ i poredite listu kompatibilnosti sa listom vasih komponenti. Naravno, sve to se moze i rucno uraditi pomocu modrewrite Apache modula, ali taj opsi ne moze stati u ovaj clanak. Osigurajte da ste preimenovali htaccess.txt u .htaccess ukoliko se susretnete sa problemima, kao prikazom praznih stranica.

Ukoliko sve uradite kako treba, a naslov vam glasi npr. „Najglasniji zvucnici“, a domena vam je zvuk.ba, onda ce vas URL glasiti zvuk.ba/kategorija/najglasniji-zvucnici/, a H1 na stranici ce biti jedino taj naslov, a u Title tagu ce vam stajati „Najglasniji zvucnici | Zvuk.ba“

Ako to uradite, uradili ste najbitnije korake za SEO. Sada se samo pobrinite da iskljucite duple verzije vaseg sadrzaja, kao sto PDF verzija sadrzaja i slicno. Ukoliko dodate dvije pune recenice kao meta description tag, bez nabrajanja kljucnih rijeci i taj dio ste dobro uradili. Meta keywords mozete preskociti, jer oni nemaju vise uticaja nikakvog na SEO. Naravno vasa ciljana kljucna rijec se treba naci u naslovu pa tako u H1 i vasem URL-u, ali na prirodan nacin, bez forsiranja. Takodjer vise ne funkcionise precesto ponavljanje kljucne rijeci u tekstu (keyword stuffing), nego vam samo moze stetiti. Bit je biti prirodan.

Ukoliko imate nekih pitanja, slobodno ih ostavite u komentarima pa cu se potrdutit da ih odgovorim.

Nedim Sabic
SEO expert
www.seo.ba