Sindrom "Slijepa Ulica"

 

Ovo je sindrom koji obavezno pogađa web dizajnere i developere koji rade sa joomla-om na većim projektima. Naravno, ima onih koji su pošteđeni ovog sindroma ali nazalost to su samo oni iskusniji u oblasti project managment-u.

Ukratko rečeno značenje ovog sindroma je: "dogovarati sa klijentom oko nadograđivanja web portala ili servisa bez uvida u kompletni životni ciklus projekta".

 Saznajte više u nastavku teksta ...

 

Naime, radi se o tome da ukoliko počnete nadograđivat portal ili servis rađen u joomla-i novim ekstenzijama kao rješenje na klijentove zahtjeve bez prethodno definirane projektne dokumentacije obično vodi do situacije gdje sebe ili klijenta vodite u slijepu ulicu. Slijepa ulica za vas znači, gubitak vremena ili rad po vrlo niskoj cijeni, a za klijenta znači bačen novac u vjetar. Ukoliko često idete na štetu klijenta da bi opravdali svoju grešku onda ste na dobrom putu da steknete loš glas i otjerate klijenta od sebe.

Primjer:

Klijent: ja bih da moj portal ima animirani izbornik koji ima jako fine efekte kad se pređe preko njih mišem i da se čuje zvuk također.

Web developer: da može nema problema (misleći u sebi da ima dosta ekstenzija koje nude integraciju flash izbornika (menu) u joomla cms ili čak manipulaciju (upravljanje izbornikom). to vam košta npr. 30€

Klijent: da. ok ugradite mi.

Nakon ugradnje situacija moze biti ovakva:

da web developer uvidi da se ostale funkcionalnosti portala ne uklapaju sa ovim izbornikom i shvati da ako nešto klijnet od njega zatraži novo tj. neku dogradnju na ovaj izbornik, neće moći rješit zahtjev sa ovim izbornikom pa će trebat postojeći deinstalirat i tražit novi pa to sve naplatit ili ići na svoju štetu po pitanju vremena.

Primjer zahtjeva za nadogradnju izbornika može bit:

Klijent: želim da mi se izbornik brže učitava jer sam uvidio da je spor i kod nekog ce nece da učita ispravno.

Web developer: ok može. (pa u sebi misli idealno rješenje je da mu se napravi izbornik sa CSS i javaScript tehnologijom) ali trebamo novi izbornik instalirat koji će zadovoljit vaše zahtjeve 99%

Klijent: može, a da li cu morat platit ponovo ?!

E OVDJE ZAPADATE U SLIJEPU ULICU

OPREZ I ČINJENICA: Izlazak iz slijepe ulice obavezno prati činjenicu da idete na svoju štetu ili na štetu klijenta !!!

Rješenje: ne instalirajte nešto novo bez prethodnog uvida u dokumentaciju projekta ako je imate, ako je nemate napravite je u skladu sa jasnim i GLAVNIM ciljevima i zahtjevima klijenta i pozivajte se na njih ako vidite da novi zahtjev klijenta vodi u slijepu ulicu.

Napravite jasan "putokaz" web projekta i ne dopustite da sebe ili klijenta vodite u "slijepu ulicu"!

Iskustvo će vam kasnije pomoći ali nemojte se previše na njega oslanjat bez projektne dokumentacije.

Napisano od: Dario Kreštalica